الأربعاء، 8 يونيو، 2011

هيونداى IX 35.. اسعار ومواصفات هيونداى IX 35


ارتباطهيونداى IX 35.. اسعار ومواصفات هيونداى IX 35

مراعاة لحقوق النشر هذه المواضيع بواسطة الأستاذ احمد حداد

كان موعدنا خلال فاعليات معرض فورميلا الأهرام بدورته لعام 2010 مع انطلاق الأيقونة الجديدة هيونداى IX 35 الجديدة كلياً والتي استدبلت طراز توسان في السوق المحلى، IX 35 الجديدة تمتلك تصميماً جميلاً لعله الأجمل في تلك الفئة عبر خطوط عصرية متميزة وراقيه توفر منهجاً جديداً للصانع الكوري العملاق، كما امتلكت هيونداى IX 35 الجديدة مقصورة ركاب شديدة العملية والأناقة ومرتفعة الجودة فهي توفر مساحة تخزين رائعة توفرها خاصية طي المقاعد الخلفية بزاوية 40: 60 درجة، كما توفر مستوى رفاهية ممتاز بقائمة كماليات متميزة، محرك IX35 رباعي الاسطوانات بسعة 2.0 مستوى رائع من ديناميكية الأداء ونعومته تضمنها قوة 166 حصان تندفع بنعومة إلى العجلات الأربع لتنافس بأدائها فئات أكبر، ويأتي مع هذا المحرك ناقل حركة جديد اوتوماتيكى مكون من ستة نسب أمامية.

الفئةدفع رباعى – SUV
منظومة الدفعأمامى / رباعى
طراز عام2011
الأبعاد
الطول4410 مم
العرض1820 مم
الإرتفاع1655 مم
قاعدة العجلات2640 مم
الوزن الصافى1611 كجم / 1669 كجم
سعة خزان الوقود55 لتر
المحركات ( عدد الإسطوانات / السعة لتر / القوة حصان )
المحرك الأول4 / 2.0 / 166
المحرك الثانىغير متوفر
المحرك الثالثغير متوفر
المحرك الرابعغير متوفر
معدل إستهلاك الوقود ( لتر / 100 كم )
داخل المدينةغير متوفر
خارج المدينةغير متوفر
متوسط الإستهلاك7.9 / 9
ناقل الحركة
آلىمتوفر / 6 سرعات
يدوىغير متوفر
الأسعار
الطراز الأول317.00 FL 2X4
الطراز الثانى335.000 FL 4X4
الطراز الثالث360.000 FL 4X4 مواصفات زائدة
الطراز الرابعغير متوفر
الضمان
عدد السنوات3
الكيلومترات100.000
التجهيزات الأساسية
باور ستيرينجمتوفر
التحكم فى النوافذكهربائى
مكيف هواءمتوفر / اوتوماتيكى
قفل مركزىمتوفر / تحكم عن بعد
النظام السمعىراديو CD + MP3 + AUX
الجنوطرياضية
ABSمتوفر
وسائد هوائيةمتوفر / 2
FO = كاملة المواصفاتMT = ناقل يدوىAT = ناقل اوتوماتيكىAUX = مدخل جهاز آى بود

* الكماليات المدرجة فى الجدول أعلاه تخص أعلى الفئات المطروحة محلياً فقط .

هوندا سيفيك2011 ..ألبوم هوندا سيفيك2011

هوندا سيفيك2011 ..ألبوم هوندا سيفيك2011

منحها تصميمها عوده جريئة وقوية إلى عالم السيارات وإنخفاض المتوسط العمري لمقتنييها فهوندا سيفيك تقدم خليطا نادراً قلما وجد فى سيارة، فهى تدمج التصميم العصري الجذاب مع الأداء القوى النشيط بجانب التكنولوجيا المتقدمة والرائدة مع عملية شديدة معلومة لدى الجميع ورفاهية الركوب، زادت التحسينات التي شهدها التصميم فى عودة السيارة إلى عيون الشباب مرة أخرى خاصة نظرة الغضب الجديدة التي اكتسبتها المقدمة، كما امتلكت سيفيك مقصورة رائعة بما تعنى الكلمة من معاني فهى بلا شك الأجمل فى فئتها إن لم تكن فى السوق المحلى بأكمله ، قوة التصميم ليست وحدها نقطة القوة فى سيفيك فهناك التقنيات المتطورة التي تمتلكها سواء كعوامل راحة ورفاهية أو نقاط مساعدة للأداء الثوري الذي يقوم بدعمة محرك متطور من طراز I-VETC المعروف لدى هوندا وهذا المحرك رباعي الاسطوانات بسعة 1.6 لتر ويعتبر الأقوى فى فئته بقدرته على توليد قوة حصانية تصل إلى 125 حصان ليؤمن أداء متفوق لهذه السيارة. وإليكم الصور











هوندا سيفيك 2011 .. أسعار هوندا سيفيك 2011


ارتباط
هوندا سيفيك 2011 .. أسعار هوندا سيفيك 2011

منحها تصميمها عوده جريئة وقوية إلى عالم السيارات وإنخفاض المتوسط العمري لمقتنييها فهوندا سيفيك تقدم خليطا نادراً قلما وجد فى سيارة، فهى تدمج التصميم العصري الجذاب مع الأداء القوى النشيط بجانب التكنولوجيا المتقدمة والرائدة مع عملية شديدة معلومة لدى الجميع ورفاهية الركوب، زادت التحسينات التي شهدها التصميم فى عودة السيارة إلى عيون الشباب مرة أخرى خاصة نظرة الغضب الجديدة التي اكتسبتها المقدمة، كما امتلكت سيفيك مقصورة رائعة بما تعنى الكلمة من معاني فهى بلا شك الأجمل فى فئتها إن لم تكن فى السوق المحلى بأكمله ، قوة التصميم ليست وحدها نقطة القوة فى سيفيك فهناك التقنيات المتطورة التي تمتلكها سواء كعوامل راحة ورفاهية أو نقاط مساعدة للأداء الثوري الذي يقوم بدعمة محرك متطور من طراز I-VETC المعروف لدى هوندا وهذا المحرك رباعي الاسطوانات بسعة 1.6 لتر ويعتبر الأقوى فى فئته بقدرته على توليد قوة حصانية تصل إلى 125 حصان ليؤمن أداء متفوق لهذه السيارة.

المواصفات العامة للسيارة
الفئةسيدان
منظومة الدفعأمامي
طراز عام2011
الأبعاد
الطول4545 مم
العرض1750 مم
الإرتفاع1435 مم
قاعدة العجلات2700 مم
الوزن الصافى1210 كجم
سعة خزان الوقود50 لتر
المحركات ( عدد الإسطوانات / السعة لتر / القوة حصان )
المحرك الأول4 / 1.6 / 125
المحرك الثانىغير متوفر
المحرك الثالثغير متوفر
المحرك الرابعغير متوفر

هوندا سيفيك 2011 .. أسعار هوندا سيفيك 2011
معدل إستهلاك الوقود ( لتر / 100 كم )
داخل المدينةغير متوفر
خارج المدينةغير متوفر
متوسط الإستهلاك6.8
ناقل الحركة
آلىمتوفر / 5 نسب
يدوىغير متوفر
الأسعار
الطراز الأول157.900 | LXI
الطراز الثانىVti S/R | 179.900
الطراز الثالثVti S/R L/S | 189.900
الطراز الرابعغير متوفر
الضمان
عدد السنوات3
الكيلومترات125.000
التجهيزات الأساسية
باور ستيرينجمتوفر
التحكم فى النوافذكهربائى
مكيف هواءمتوفر
قفل مركزىمتوفر / تحكم عن بعد
النظام السمعىراديو كاسيت + CD + MP3
الجنوطرياضية
ABSمتوفر
وسائد هوائيةمتوفر
FO = كاملة المواصفاتMT = ناقل يدوىAT = ناقل اوتوماتيكىAUX = مدخل جهاز آى بود

* الكماليات المدرجة فى الجدول أعلاه تخص أعلى الفئات المطروحة محلياً فقط .

Opel Astra GTC 2012 fabulous & New Opel Astra GTC 2012


Its the New generation from Opel all those love sports cars are glade with this decision .Opel will have a busy fall this year with the introduction of three new icons: the revolutionary electric Ampera with extended range capabilities, the new generation Zafira Tourer flexibility master, and the 2012 Opel Astra GTC three-door sports compact. The Opel Astra GTC will have its world premiere at the 64th International Motor Show in Frankfurt am Main, September 15-25, 2011. The new Opel Astra GTC stands out with sharp design and driving capabilities. On the outside, sculpted shapes with precise accents add drama to clean, sweeping coupé lines. And on the road, all Astra GTC versions benefit from a premium front axle layout with HiPerStrut – High Performance Strut – that ideally combines with the clever Opel patented Watt’s link rear axle to provide unmatched stability and the sharpest driving precision. Only very few, radical sporty cars in the segment offer such a sophisticated front axle architecture



Structured Body Design 2012 Opel Astra GTC

The new 2012 Opel Astra GTC is very much inspired by the Opel GTC Paris Concept revealed at the 2010 Mondial de l’Automobile in Paris. A compact, sporty five-seater with coupé appeal and dramatic proportions, the 2012 Opel Astra GTC has a unique design: it does not share any exterior element with other members of the Astra family, except for the outside rear view mirror housing and the rod antenna. Six of the seven 17- to 20-inch wheel designs on offer are also GTC-only features.

The clean front features Opel’s typical centerline crease and is accented by intense, slim eagle-eye designed headlamps featuring “wing-shaped” daytime running light graphics. These act as parentheses around the refined chrome emblem bar and the separate, dramatic trapezoidal grille, which is placed lower for a race track feel that hints at a sporty character. The shoulder section is the most dramatic area of the 2012 Opel Astra GTC. Its powerful design gives the car imposing proportions and a very purposeful road presence in highlighting its low, wide road-holding stance. The line from the C-pillar slides into the tail and curls around into the rear spoiler, which is ingeniously integrated into the continuing roof line. Optional LEDs highlight the stretched “wing-shaped” motif of the tail lamps

Opel 2012 all u need about Opel 2012

Performance Engine Of 2012 Opel Astra GTC

The upgraded 2.0 CDTI common-rail turbo diesel engine with output raised to 121 kW/165 hp is fitted with a diesel particulate filter and a six-speed manual transmission. Opel’s new Start/Stop technology which reduces fuel consumption in urban stop and go traffic is standard equipment. The 2.0 CDTI combines excellent performance with high efficiency. It delivers up to 380 Nm of torque thanks to an overboost function and allows the 2012 Opel Astra GTC to reach 100 km/h in 8.9 seconds. Top speed is 210 km/h. The combined fuel consumption does not exceed 4.9 liters of diesel per 100 km and CO2 emissions are 129 g/km. With its 56-liter fuel tank, the 2012 Opel Astra GTC 2.0 CDTI can cover over 1,100 km. More powertrains will be offered around the world premiere at the 2011 Frankfurt Motor Show. The sportiest versions including the future high-performance OPC will follow in 2012

Opel Astra GTC Chasis Features
The 2012 Opel Astra GTC mechatronic chassis features an exclusive, high-tech front suspension architecture, similar to the one of the Insignia OPC, that improves handling performance and provides the sharper steering demanding drivers expect in a sporty-looking car. Compared to the five-door Astra, the ride height of the 2012 Opel Astra GTC is lowered by 15 mm while the basic dimensions of the chassis slightly increase. Due to extended control arms in the rear, the wheelbase grows by 10 mm, from 2,685 to 2,695 mm. Both tracks are wider, at 1,584 mm (+ 40 mm) in front and 1,588 mm (+ 30 mm) in the rear. This allows for the accommodation of sporty wheels with enhanced tire diameter, which improve both stability, road stance and visual impact.

The major change, however, is not visible to the naked eye. All 2012 Opel Astra GTC versions, regardless of the powertrain and trim level, are fitted with an extra feature, normally only available in high-end sports cars: front suspension with High Performance Strut (HiPerStrut). Compared to the standard McPherson suspension from the Astra, HiPerStrut has reduced kingpin inclination and offset and a shorter spindle length. This improves wheel guidance and grip, reduces torque steering reactions and increases cornering power, offering 2012 Opel Astra GTC drivers the sporty, crisp feel they expect, with enhanced precision and feedback.

In addition, HiPerStut reduces tire flops, which allows the car to accommodate larger-diameter wheels. This up-level layout that glues the car to the road guarantees driving excitement to all 2012 Opel Astra GTC drivers even before the very sporty versions planned for the near future are available. The layout of the rear axle combines a compound crank with a Watt’s link. This clever construction, exclusive to Opel, has demonstrated its multiple benefits in the Astra already. While it is lighter and more compact than a multi-link axle, it provides great comfort, excellent noise insulation and outstanding stabارتباطility/control.

Innovative Safety Technologies
The second-generation Opel Eye front camera system benefits from improved and extended functionalities. The Traffic Sign Recognition (TSR) can identify more signs than before and the information it provides is supplemented by input from the navigation system. In addition to the familiar Lane Departure Warning (LDW), the camera now also supports a new Following Distance Indication function (FDI) that visually informs the driver about the distance to the vehicle ahead

The new, fourth-generation Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4) makes its debut in the 2012 Opel Astra GTC. In addition to the nine functions from AFL+ – which include a High Beam Assist that switches the high beams on and off depending on the presence of other vehicles – it can be enhanced with an Intelligent Light Ranging system (ILR) that uses the front camera from the Opel Eye to measure the distance from the vehicle ahead and adjust the headlamp low beam pattern. This allows it to continuously optimize roadway illumination without blinding. With these ten functions, the 2012 Opel Astra GTC features the best lighting package in the segment

I think after all of that properties you need to change your car

شيفورليه كروز هاتشباك 2012 ...أسعار شيفورليه كروز هاتشباك 2012

وبعد طول انتظار.. قامت شيفورليه بالإعلان عن متوسط أسعار شيفورليه كروز الجديده كليا بعدماأعلنت الشركة طرحها رسميا الفترة الفائته. كروز هاتش باك الجديدة، من المقرر لها أن تصل إلي أسواق المملكة المتحدة ، ووكلاء وموزعي علامة شيفرولية، في بعض الأسواق الأوروبية الأخرى، بداية الشهر المقبل .

الهاتش باك الجديدة ، سيتم تسويقها فى ثلاث فئات هي، فئة كروز LS ، كروز LT ، و كروز LTZ ، الفئة الأساسية وهي LS ، ستكون مجهزة بمكيف هواء ، قفل مركزي مزود بتحكم عن بعد ، نوافذ كهربائية أمامية فقط ، نظام « Follow Me Home » ، مرايا جانبية كهربائية التحكم ومسخنة، نظام راديو و مشغل الأقراص المدمجة « CD » مع مداخل متعددة كتجهيز أساسي .ارتباط

أما فئة فستكون مجهزة أساسياً بالإضافة إلى ما سبق ، تحكم كهربائي فى النوافذ الأربعة ، مثبت سرعة ، كومبيوتر رحلات متعدد الوظائف ، حساسات خلفية ، إطارات سبائكيه رياضية قياس 16 بوصة ن مصابيح ضباب ، مقود مكسو بالجلد ومزود بأزرار للتحكم فى وظائف النظام الصوتي ، مقبض عضا ناقل الحركة مكسوة بالجلد .

على رأس فئات كروز هاتش باك الجديدة ، ستكون فئة LTS التى ستحصل بالإضافة إلى كل ما سبق على ، نظام توصيل بتقنية البلوتوث ، عجلات رياضية قياس 17 بوصة ، مستشعرات أمطار ن مصابيح أمامية ذاتية التشغيل ” مستشعرات ضوئية ” ، قطع من الألمنيوم المصقول فى المقصورة ، مرآة داخلية ذاتية التعتيم .

وستبدأ أسعار شيفرولية كروز هاتش باك الجديدة من 13.995 ألف يورو ، وهو ما يوازي قرابة 23.000 الف دولار أمريكي .